Het museum is gesloten

Voorwaarden e-tickets

Algemene verkoopsvoorwaarden e-tickets Teseum

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen Teseum (Stad Tongeren) en de gebruiker van het e-ticketsysteem. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt de gebruiker de voorwaarden te hebben gelezen en begrepen. Teseum (Stad Tongeren) heeft het recht de voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaande verwittiging en met onmiddellijke ingang op het moment van publicatie.

Prijzen & betaling

Alle vermelde prijzen zijn in euro en gelden op het moment van de bestelling. De bestelde artikelen worden onmiddellijk betaald. Na ontvangst van de tickets worden achteraf geen kortingen meer toegekend.

Tickets

Je ontvangt na een correcte betaling een bevestigingsmail (incl. de e-ticket(s) met een unieke QR-code) op het opgegeven e-mailadres.

Geen e-tickets ontvangen? Het kan soms even duren voordat de betaling verwerkt is en je je ticket(s) ontvangt. Controleer ook zeker je map met ongewenste mails.

Heb je hulp nodig? Bel ons op tijdens de openingsuren via het nummer +32 (0)12 80 02 28. Het Teseum is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van e-tickets.

Toegangscontrole

Breng het e-ticket mee, bij voorkeur op je smartphone. Zorg ervoor dat je code duidelijk is en de schermverlichting fel genoeg.

Hou zeker je e-ticket en legitimatiebewijs bij de hand voor een vlotte toegang.

Schatkamer en archeologische site

Op de dag en binnen het tijdsblok van je bezoek zal een museummedewerker in het bezoekersonthaal het e-ticket controleren en valideren. We vragen om het gekozen tijdsblok strikt te respecteren.

Toren (vanaf najaar ‘23)

Op de dag en binnen het tijdsblok van je bezoek kan je je ticket valideren aan de toegangssas van de toren. Om veiligheidsredenen worden bezoekers aan de toren niet toegelaten voor of na het tijdsblok vermeld op het ticket. We vragen om het gekozen tijdsblok strikt te respecteren.

Als je met een reductie of gratis e-ticket het Teseum bezoekt, dien je ongeacht het museumdeel dat je wenst te bezoeken (schatkamer, archeologische site of toren) aan te melden in het bezoekersonthaal met het geldige en officiële bewijs om zo de gekozen korting of gratis toegang te laten verifiëren. Na verificatie wordt het ticket geactiveerd. In geval de bezoeker het bewijs niet kan voorleggen, zal het verschil tussen het reductietarief en standaardtarief aangerekend worden.

Het aangekochte ticket is alleen geldig voor de periode vermeld op het ticket en kan slechts 1 maal gebruikt worden.

Annulatie- en wijzigingsvoorwaarden

Er is geen terugbetaling mogelijk. Je kan wel je bezoek verplaatsen naar een andere datum of tijdstip. Om je ticket om te wisselen kan je 48 uur voor het geboekte bezoek contact opnemen met info@teseum.be. Het is daarbij vooral belangrijk om je reservatiebevestiging (met daarop het nummer van je reservatie) door te sturen en om een datum en het uur voor een nieuw bezoek te vermelden.

In geval het museum niet kan openen wegens onvoorziene omstandigheden wordt de bezoeker met gereserveerde tickets via mail hiervan op de hoogte gebracht. Je krijgt de mogelijkheid om het museumbezoek op een ander tijdstip in te plannen.